black_bar_new10
 
Webquest - Przemiany lat 60-tych

 

Powrót


WPROWADZENIE

Drodzy Uczniowie!
Na kilku nastepnych lekcjach wykorzystacie zdobyte przygotowanie informatyczne do pogłębienia zagadnień, które poznajecie na lekcji historii. Temat będzie dotyczył przemian zachodzących na świecie w latach 60-tych i 70-tych.


ZADANIE

Zadanie jakie będziecie musieli wykonać jest przygotowanie prezentacji multimedialnej "Przemiany społeczne i kulturowe lat 60-tych i 70-tych". Aby wykonać zadanie zostaniecie podzieleni na czteroosobowe zespoły. Rozdzielicie pomiędzy siebie zadania, dokonacie wyboru materiałów znalezionych w internecie: dokumentów, zdjęć i filmów, a wyniki prac zaprezentujecie na forum klasy.


PROCES

Będziecie pracować w 4 osobowych grupach,

I Osoba "Rewolucja młodego pokolenia." (m.in.: rewolucja seksualna, subkultury młodzieżowe, kultura masowa)

II Osoba "Ruchy społeczne lat 60-tych." (m.in.: pacyfizm, bunty studenckie 1968r., ruchy feministyczne, ruch Martina Luthera Kinga)

III Osoba "Terroryzm lat 60- i 70-tych." (m.in.: Czerwone Brygady, Frakcje Czerwonej Armii, IRA, ETA, Kurdyjska Partia Robotnicza)

IV Osoba "Kościół w latach 60- i 70-tych. (m.in.: laicyzacja społeczeństw, II Sobór Watykański, ruch ekumeniczny)

EWALUACJA

Wymagania Podstawowe Rozszerzające Dopełniające Wykraczające Punkty 1-4
Opracowanie tematu i dobór materiałów Zadanie opracowane zgodnie z tematem, ale pobieżnie zebrane informacje. Liczne błędy merytoryczne. Brak własnych opracowań Poprawne zrealizowanie tematu, lecz brak niektórych wymaganych informacji, nieliczne opracowania własne Bogate opracowanie tematu, zawierające ciekawe przykłady i własne opracowania Zaawansowane opracowanie tematu Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni, wykorzystano źródła inne niż Internet  
Wykonanie przentacji Prezentacja nieestetyczna, uboga i nieciekawa, nieliczne elementy graficzne i multimedialne, brak animacji niestandardowej, Prezentacja dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, wykonana z zachowaniem reguł dobrej prezentacji, lecz niepoprawny dobór kolorów. Strona interesująca graficznie, prawidłowy dobór kolorów, elementy graficzne i multimedialne trafnie dobrane. Bardzo dobrze zaprojektowana prezentacja, z dużą znajomością technik tworzenia prezentacji. Informacje przedstawione ciekawie i z pomysłem.  
Współpraca w grupie Wiekszość prac wykonywanych indywidualnie, kolejne etapy nie są wykonywane dokładnie iterminowo Współpraca tylko w niektórych punktach, nie wszyscy uczniowie współpracowali ze sobą Dobra współpraca wszystkich w grupie ale nie zawsze terminowa realizacja zadań Bardzo dobra współpraca całej grupy, kolejne etapy wykonywane są dokładnie i terminowo  

Skala ocen:
punkty 12 - celujący
10 - 11 bardzo dobry
8 - 9 dobry
6 - 7 dostateczny
4 - 5 dopuszczający
0 - 3 niedostateczny


PODSUMOWANIE

Mamy nadzieję, że projekt międzyprzedmiotowy,w którym uczestniczyliście zainteresował Was. Dzięki wykorzystaniu narzedzi informatycznych oraz Internetu, pogłebiliście swoją wiedzę z historii powojennej świata.Omawiany temat, ograniczony do kart podrecznika, mógł wydawać się dla niektórych nudny i nieciekawy, dzięki materiałom multimedialnym z pewnością stał się dużo bardziej atrakcyjny.

ŹRÓDŁA

Do wykonania zadania potrzebne będą informacje zaczerpnięte przede wszystkim z internetu. Chciałbym aby nie ograniczały się tylko do Wikipedii, czy ściągi.pl. Zachęcam jednak do korzystania również do źródeł książkowych oraz gazet i czasopism, których zawartość również możecie znaleźć w internecie. Pamietajcie o zacytowaniu źródeł z których będziecie korzystać.


opr. Krzysztof Skałecki i Aleksandra Włoczka