Drodzy Uczniowie!
Na kilku nastepnych lekcjach wykorzystacie zdobyte przygotowanie informatyczne do pogłębienia zagadnień, które poznajecie na lekcji historii. Temat będzie dotyczył przemian zachodzących na świecie w latach 60-tych i 70-tych.
Zadanie jakie będziecie musieli wykonać jest przygotowanie prezentacji multimedialnej "Przemiany społeczne i kulturowe lat 60-tych i 70-tych". Aby wykonać zadanie zostaniecie podzieleni na czteroosobowe zespoły. Rozdzielicie pomiędzy siebie zadania, dokonacie wyboru materiałów znalezionych w internecie: dokumentów, zdjęć i filmów, a wyniki prac zaprezentujecie na forum klasy.
Będziecie pracować w 4 osobowych grupach,
I Osoba "Rewolucja młodego pokolenia." (m.in.: rewolucja seksualna, subkultury młodzieżowe, kultura masowa)
II Osoba "Ruchy społeczne lat 60-tych." (m.in.: pacyfizm, bunty studenckie 1968r., ruchy feministyczne, ruch Martina Luthera Kinga)
III Osoba "Terroryzm lat 60- i 70-tych." (m.in.: Czerwone Brygady, Frakcje Czerwonej Armii, IRA, ETA, Kurdyjska Partia Robotnicza)
IV Osoba "Kościół w latach 60- i 70-tych. (m.in.: laicyzacja społeczeństw, II Sobór Watykański, ruch ekumeniczny)
Wymagania | Podstawowe | Rozszerzające | Dopełniające | Wykraczające | Punkty 1-4 |
---|---|---|---|---|---|
Opracowanie tematu i dobór materiałów | Zadanie opracowane zgodnie z tematem, ale pobieżnie zebrane informacje. Liczne błędy merytoryczne. Brak własnych opracowań | Poprawne zrealizowanie tematu, lecz brak niektórych wymaganych informacji, nieliczne opracowania własne | Bogate opracowanie tematu, zawierające ciekawe przykłady i własne opracowania | Zaawansowane opracowanie tematu Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni, wykorzystano źródła inne niż Internet | |
Wykonanie przentacji | Prezentacja nieestetyczna, uboga i nieciekawa, nieliczne elementy graficzne i multimedialne, brak animacji niestandardowej, | Prezentacja dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, wykonana z zachowaniem reguł dobrej prezentacji, lecz niepoprawny dobór kolorów. | Strona interesująca graficznie, prawidłowy dobór kolorów, elementy graficzne i multimedialne trafnie dobrane. | Bardzo dobrze zaprojektowana prezentacja, z dużą znajomością technik tworzenia prezentacji. Informacje przedstawione ciekawie i z pomysłem. | |
Współpraca w grupie | Wiekszość prac wykonywanych indywidualnie, kolejne etapy nie są wykonywane dokładnie iterminowo | Współpraca tylko w niektórych punktach, nie wszyscy uczniowie współpracowali ze sobą | Dobra współpraca wszystkich w grupie ale nie zawsze terminowa realizacja zadań | Bardzo dobra współpraca całej grupy, kolejne etapy wykonywane są dokładnie i terminowo |
Skala ocen:
punkty 12 - celujący
10 - 11 bardzo dobry
8 - 9 dobry
6 - 7 dostateczny
4 - 5 dopuszczający
0 - 3 niedostateczny
Mamy nadzieję, że projekt międzyprzedmiotowy,w którym uczestniczyliście zainteresował Was. Dzięki wykorzystaniu narzedzi informatycznych oraz Internetu, pogłebiliście swoją wiedzę z historii powojennej świata.Omawiany temat, ograniczony do kart podrecznika, mógł wydawać się dla niektórych nudny i nieciekawy, dzięki materiałom multimedialnym z pewnością stał się dużo bardziej atrakcyjny.
Do wykonania zadania potrzebne będą informacje zaczerpnięte przede wszystkim z internetu. Chciałbym aby nie ograniczały się tylko do Wikipedii, czy ściągi.pl. Zachęcam jednak do korzystania również do źródeł książkowych oraz gazet i czasopism, których zawartość również możecie znaleźć w internecie. Pamietajcie o zacytowaniu źródeł z których będziecie korzystać.
opr. Krzysztof Skałecki i Aleksandra Włoczka