black_bar_new10

Powrót
Wymiana partnerska Wrocław-Drezno
Obejrzyj galerię...

W dniach 28.09-05.10.2015 odbyła się w naszej szkole wymiana partnerska Wrocław-Drezno. W wymianie wzięli udział uczniowie klasy 2Ag oraz jedna osoba z klasy pierwszej liceum. Łącznie było nas 20 uczniów. Opiekunami z ramienia naszej szkoły były p. Kuszczyńska i p. Banaszewska. Podczas tego wspólnego tygodnia staraliśmy się pokazać naszym kolegom i koleżankom jak wygląda nasze codzienne życie w Polsce.

Po przyjeździe naszych partnerów z Niemiec zabraliśmy ich do domu i pokazaliśmy okolicę, w której mieszkamy. Następnego dnia zwiedziliśmy Wrocław, a w nim Rynek, gdzie zobaczyliśmy wiele pomników i zabytków. Podczas wycieczki dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy o naszym mieście. Uczestnikom wymiany bardzo spodobała się historia Wrocławia, którą opowiedziała nam pani przewodnik. Tego samego dnia odwiedziliśmy również naszą szkołę, aby pokazać ją kolegom i koleżankom z wymiany.

W środę dnia 30 września 2015 roku wraz z grupą niemiecką z Drezna pojechaliśmy do Krakowa. Na początku odwiedziliśmy fabrykę Schindlera. Poznaliśmy jak było przed, podczas i po drugiej wojnie światowej w Krakowie. Następnego dnia udaliśmy się na Wawel, a tam wraz z przewodniczką zwiedziliśmy Zamek Królewski, Katedrę, Kościół Mariacki, Barbakan i pomnik Bitwy pod Grunwaldem. Wieczorem poszliśmy na Rynek. Ostatniego dnia naszej wycieczki wyjechaliśmy z Krakowa i pojechaliśmy do Wieliczki. Po przyjeździe na miejsce zwiedziliśmy przepiękny park, w którym znajdowały się stare maszyny górnicze oraz tężnia solankowa. Następnie zeszliśmy 68 metrów w dół do wnętrza kopalni. Po przejściu trasy turystycznej, podczas której zobaczyliśmy między innymi Komorę Św. Jadwigi, Grotę Józefa Piłsudskiego oraz Kaplicę Św. Kingi, udaliśmy się do wyjścia. Później odwiedziliśmy restauracje zreformowaną przez Magdę Gesler. Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy w stronę powrotną do Wrocławia.

W sobotę o godzinie 12:30 odwiedziliśmy Konsulat Generalny Niemiec z okazji rocznicy 25-lecia zjednoczenia Niemiec. Tam ułożyliśmy razem puzzle, które wcześniej razem z innymi szkołami wykonaliśmy. Następnie jedliśmy kiełbaski w bułce, malowaliśmy torby, zwiedzaliśmy Konsulat i braliśmy udział w quizach. Później rozeszliśmy się do domów by móc spędzić resztę dnia w rodzinach.

W niedzielę spotkaliśmy się wszyscy w " Sielskiej Zagrodzie" na pikniku rodzinnym i tam spędziliśmy przyjemnie czas grillując, grając w gry i spacerując. Ostatniego dnia spotkaliśmy się wszyscy przed budynkiem naszej szkoły i wspólnie pożegnaliśmy naszych kolegów i koleżanki z Niemiec.

Wszystkim wymiana bardzo się podobała. Zwiedziliśmy mnóstwo ciekawych miejsc i dowiedzieliśmy się wiele ważnych informacji o Wrocławiu i Krakowie. Przez ten tydzień zdążyliśmy się zaprzyjaźnić z naszymi partnerami z Niemiec i choć trudno było nam się pożegnać pocieszała nas myśl, że w kwietniu znów się spotkamy. Tym razem w Dreźnie.
DOMINIKA ŁAWSKA 2ag

Uczniowie 3ag w Dreźnie
Obejrzyj galerię...

We wrześniu 2011 w końcu pojechaliśmy z rewizytą do Drezna. Wszyscy na to bardzo czekaliśmy. w trakcie wakacji pisaliśmy do siebie e-maile i dzwoniliśmy. Ale oczywiście to nie to samo, co prawdziwe spotkanie. Szkoła w Dreźnie zrobiła na nas ogromne wrażenie, bardzo nowoczesna i dobrze zorganizowana. Wspólnie zwiedziliśmy piękne miasteczko Miśnię, byliśmy tam również w fabryce porcelany. Drezno zwiedziliśmy jeżdżąc po mieście specjalnym autobusem. Byliśmy też w Pillnitz. Znajduje się tam pałacyk w stylu japońskim, wokół pałacu jest piękny park. Obecnie w parku znajduje się między innymi oranżeria oraz kilkusetletnie drzewo kameliowe. Pojechaliśmy również do Görlitz na ciekawą wystawę Via Regia. Niestety tydzień w Dreźnie minął bardzo szybko, ale mamy nadzieję że nasze przyjaźnie będą trwały dłużej.

klasa 3ag

opiekunowie wymiany: Maria Frank-Banaszewska, Anna Kuszczyńska, Maria Penar

Uczniowie z Vitzthum–Gymnasium we Wrocławiu
Obejrzyj galerię...

W maju ubiegłego roku gościliśmy w naszej szkole grupę młodzieży z zaprzyjaźnionej szkoły z Drezna (Saksonia). Razem zwiedziliśmy Muzeum w Oświęcimiu, byliśmy na Wawelu w Krakowie, oraz w Kopalni Soli w Wieliczce. Zwiedziliśmy wspólnie również oczywiście nasz piękny Wrocław. Zawarliśmy nowe znajomości i przyjaźnie. Mogliśmy doszlifować naszą znajomość języka niemieckiego. Nie mogliśmy doczekać się rewizyty w Dreźnie.