black_bar_new10
 
Webquest - Portale społecznościowe

 

Powrót


WPROWADZENIE

Drodzy Uczniowie!
Któż z was nie zna portalu Facebook czy Nasza klasa. Na kilku następnych lekcjach poszerzycie swoją wiedzę na temat portali społecznościowych. Chcę abyście byli świadomymi użytkownikami internetu w tym portali społecznościowych, dostrzegającymi nie tylko korzyści ale i zagrożenia.


ZADANIE

Zadaniem jakie musicie wykonać będzie przygotowanie strony internetowej na temat Portali Społecznościowych. Jak wyglądała ich historia? Czym są i czym za chwilę mogą być? Kto z nich korzysta i do jakich różnorodnych celów są wykorzystywane? Aby wykonać zadanie zostaniecie podzieleni na czteroosobowe zespoły. Rozdzielicie pomiędzy siebie zadania, dokonacie wyboru materiałów, a wyniki prac zaprezentujecie na forum klasy


PROCES

Będziecie pracować w 4 osobowych grupach, każda z osób przygotuje materiał i odpowiednią podstronę WWW dotyczącego innego zagadnienia.

I Osoba - Historia portali społecznościowych
II Osoba - Portale społecznościowe w II dekadzie XXI w. Czym są i do czego mogą być wykorzystywane?
III Osoba - Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?
IV Osoba - Korzyści i zagrożenia korzystania z portali

Przy tworzeniu strony skorzystacie z dowolnego szablonu ze strony http://www.ittechnology.us
W pliku Zajecia_9-11_dodatek_a.pdf zawarto wskazówki dotyczące przykładowej modyfikacji szablonu w celu dostosowania do potrzeb użytkownika.
Do pobrania przykładowy szablon. Wspólnie zmodyfikujecie wybrany przez siebie szablon. Na stronę wstawicie również skrypt JavaScript, którego opis zawarto w pliku Zajecia_9-11_dodatek_b.pdf


EWALUACJA

Wymagania Podstawowe Rozszerzające Dopełniające Wykraczające Punkty 1-4
Opracowanie tematu i dobór materiałów Zadanie opracowane zgodnie z tematem, ale pobieżnie zebrane informacje. Liczne błędy merytoryczne. Brak własnych opracowań Poprawne zrealizowanie tematu, lecz brak niektórych wymaganych informacji, nieliczne opracowania własne Bogate opracowanie tematu, zawierające ciekawe przykłady i własne opracowania Zaawansowane opracowanie tematu Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni, wykorzystano źródła inne niż Internet  
Wykonanie strony WWW Strona nieestetyczna, źle sformatowana, brak albo tylko nieliczne elementy graficzne i multimedialne, niewielka modyfikacja szablonu Strona dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, niewielka ilość zdjęć i skąpe formatowanie, dość znaczna modyfikacja szablonu Strona interesująca graficznie, bardzo znaczna modyfikacja szablonu, prawidłowy dobór kolorów, na stronie elementy multimedialne oraz dużo grafiki Bardzo dobrze zaprojektowana strona, przejrzysta i czytelna, atrakcyjna wizualnie, własne style i skrypty  
Współpraca w grupie Wiekszość prac wykonywanych indywidualnie, kolejne etapy nie są wykonywane dokładnie iterminowo Współpraca tylko w niektórych punktach, nie wszyscy uczniowie współpracowali ze sobą Dobra współpraca wszystkich w grupie ale nie zawsze terminowa realizacja zadań Bardzo dobra współpraca całej grupy, kolejne etapy wykonywane są dokładnie i terminowo  

Skala ocen:
punkty 12 - celujący
10 - 11 bardzo dobry
8 - 9 dobry
6 - 7 dostateczny
4 - 5 dopuszczający
0 - 3 niedostateczny


PODSUMOWANIE

Drodzy Uczniowie!
Portale społecznosciowe zdominowały Internet zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Mam nadzieję że projekt w którym uczestniczyliście pozwolił wam spojrzeć na taki portal pod szerszym kątem, dostrzec nie tylko zmyślny komunikator do porozumiewania się ze znajomymi. Portal społecznosciowy może byćdoskonałą zabawą, pozwolić wam się wypromować w przyszłości ale może również stanowić wielkie zagrożenie przy upublicznieniu swoich prywatnych danych.


ŹRÓDŁA

Do wykonania zadania potrzebne będą informacje zaczerpnięte przede wszystkim z internetu. Chciałbym aby nie ograniczały się tylko do Wikipedii, czy ściągi.pl. Zachęcam jednak do korzystania również do źródeł książkowych oraz gazet i czasopism. Pamietajcie o zacytowaniu źródeł z których będziecie korzystać.

opr. Krzysztof Skałecki