Drodzy Uczniowie!
Któż z was nie zna portalu Facebook czy Nasza klasa. Na kilku następnych lekcjach poszerzycie swoją wiedzę na temat portali społecznościowych. Chcę abyście byli świadomymi użytkownikami internetu w tym portali społecznościowych, dostrzegającymi nie tylko korzyści ale i zagrożenia.
Zadaniem jakie musicie wykonać będzie przygotowanie strony internetowej na temat Portali Społecznościowych. Jak wyglądała ich historia? Czym są i czym za chwilę mogą być? Kto z nich korzysta i do jakich różnorodnych celów są wykorzystywane? Aby wykonać zadanie zostaniecie podzieleni na czteroosobowe zespoły. Rozdzielicie pomiędzy siebie zadania, dokonacie wyboru materiałów, a wyniki prac zaprezentujecie na forum klasy
Będziecie pracować w 4 osobowych grupach, każda z osób przygotuje materiał i odpowiednią podstronę WWW dotyczącego innego zagadnienia.
I Osoba - Historia portali społecznościowych
II Osoba - Portale społecznościowe w II dekadzie XXI w. Czym są i do czego mogą być wykorzystywane?
III Osoba - Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?
IV Osoba - Korzyści i zagrożenia korzystania z portali
Przy tworzeniu strony skorzystacie z dowolnego szablonu ze strony http://www.ittechnology.us
W pliku Zajecia_9-11_dodatek_a.pdf zawarto wskazówki dotyczące przykładowej modyfikacji szablonu w celu dostosowania do potrzeb użytkownika.
Do pobrania
przykładowy szablon. Wspólnie zmodyfikujecie wybrany przez siebie szablon. Na stronę wstawicie również skrypt JavaScript, którego opis zawarto w pliku Zajecia_9-11_dodatek_b.pdf
Wymagania | Podstawowe | Rozszerzające | Dopełniające | Wykraczające | Punkty 1-4 |
---|---|---|---|---|---|
Opracowanie tematu i dobór materiałów | Zadanie opracowane zgodnie z tematem, ale pobieżnie zebrane informacje. Liczne błędy merytoryczne. Brak własnych opracowań | Poprawne zrealizowanie tematu, lecz brak niektórych wymaganych informacji, nieliczne opracowania własne | Bogate opracowanie tematu, zawierające ciekawe przykłady i własne opracowania | Zaawansowane opracowanie tematu Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni, wykorzystano źródła inne niż Internet | |
Wykonanie strony WWW | Strona nieestetyczna, źle sformatowana, brak albo tylko nieliczne elementy graficzne i multimedialne, niewielka modyfikacja szablonu | Strona dość przejrzysta, niepoprawny dobór kolorów, niewielka ilość zdjęć i skąpe formatowanie, dość znaczna modyfikacja szablonu | Strona interesująca graficznie, bardzo znaczna modyfikacja szablonu, prawidłowy dobór kolorów, na stronie elementy multimedialne oraz dużo grafiki | Bardzo dobrze zaprojektowana strona, przejrzysta i czytelna, atrakcyjna wizualnie, własne style i skrypty | |
Współpraca w grupie | Wiekszość prac wykonywanych indywidualnie, kolejne etapy nie są wykonywane dokładnie iterminowo | Współpraca tylko w niektórych punktach, nie wszyscy uczniowie współpracowali ze sobą | Dobra współpraca wszystkich w grupie ale nie zawsze terminowa realizacja zadań | Bardzo dobra współpraca całej grupy, kolejne etapy wykonywane są dokładnie i terminowo |
Skala ocen:
punkty 12 - celujący
10 - 11 bardzo dobry
8 - 9 dobry
6 - 7 dostateczny
4 - 5 dopuszczający
0 - 3 niedostateczny
Drodzy Uczniowie!
Portale społecznosciowe zdominowały Internet zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Mam nadzieję że projekt w którym uczestniczyliście pozwolił wam spojrzeć na taki portal pod szerszym kątem, dostrzec nie tylko zmyślny komunikator do porozumiewania się ze znajomymi. Portal społecznosciowy może byćdoskonałą zabawą, pozwolić wam się wypromować w przyszłości ale może również stanowić wielkie zagrożenie przy upublicznieniu swoich prywatnych danych.
Do wykonania zadania potrzebne będą informacje zaczerpnięte przede wszystkim z internetu. Chciałbym aby nie ograniczały się tylko do Wikipedii, czy ściągi.pl. Zachęcam jednak do korzystania również do źródeł książkowych oraz gazet i czasopism. Pamietajcie o zacytowaniu źródeł z których będziecie korzystać.
opr. Krzysztof Skałecki