Aktualności
e-Dziennik
Plan lekcji
Dzwonki
Organizacja roku
Kącik czytelniczy
Office365
Czym jest eLegitymacja szkolna?
eLegitymacja to plastikowa karta zgodna z ze specyfikacją zawartą w rozporządzeniu z 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, która od 13 lipca 2024r. zastąpi dotychczasową legitymację papierową. Nowa eLegitymacja będzie po 12 lipca 2024r. wydawana tylko pierwszoklasistom i w przypadku konieczności wydania duplikatu. Wszystkie dotychczas wydane papierowe legitymacje uczniowskie zachowują ważność do ukończenia szkoły przez ich posiadaczy, pod warunkiem posiadania aktualnej pieczęci. Ewentualna decyzja o wymianie tych dokumentów z papierowych na plastikowe należy do szkoły.
Aby uruchomić eLegitymację, należy:
- przesłać zdjęcie w formacie .jpg lub .jpeg, o rozmiarze maksymalnie 1MB i w wymiarach 496 pikseli (wysokość) x 354 pikseli (szerokość) lub proporcjonalnie więcej oraz rozdzielczości do 100 dpi. Zdjęcie należy przesłać przez witrynę UONET+ z konta Ucznia/Rodzica.
Czym jest mLegitymacja?
mLegitymacja to forma legitymacji która jest przechowywana i używana za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony lub tablety. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 4 grudnia 2023 roku, zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw i dyplomów państwowych oraz innych druków, szkoła wydaje mLegitymację do eLegitymacji lub też do legitymacji tradycyjnej, którą taki uczeń posiada. mLegitymację szkolną wydaje się uczniowi pełnoletniemu lub uczniowi niepełnoletniemu. mLegitymacja może być zainstalowana na urządzeniu ucznia niepełnoletniego lub na urządzeniu jego opiekuna ustawowego, czy też opiekuna prawnego, albo też opiekuna, który zajmuje się osobą z niepełnoletnościami.
mLegitymacja to elektroniczna wersja tradycyjnej legitymacji szkolnej, czyli legitymacja w smartfonie. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Dzięki mLegitymacji uczeń może potwierdzić swoją tożsamość i przynależność do szkoły, a także skorzystać z przysługujących mu ulg i zwolnień z opłat. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji – z powodu np. uszkodzenia, niepoprawnego działania czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.
mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel
Aby uruchomić mLegitymację, należy:
- złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji,
- przesłać zdjęcie w formacie .jpg lub .jpeg, o rozmiarze maksymalnie 1MB i w wymiarach 496 pikseli (wysokość) x 354 pikseli (szerokość) lub proporcjonalnie więcej oraz rozdzielczości do 100 dpi,
- zdjęcie należy przesłać przez witrynę UONET+ z konta Ucznia/Rodzica.
Po przesłaniu zdjęcia wymagana będzie jego weryfikacja przez wychowawcę klasy lub sekretariat. Jeżeli wychowawca nie może zweryfikować zdjęcia, uczeń powinien stawić się osobiście w sekretariacie, okazać swoją legitymację i poczekać na weryfikację.
- Pobrać aplikację mObywatel, potwierdzić zapoznanie się z regulaminem.
- Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Dodatkowe informacje:
Warunki jakie musi spełniać fotografia
Aby prawidłowo wygenerować pliki do mLegitymacji zdjęcie musi spełniać następujące warunki:
- zdjęcie kolorowe, o wymiarach 35 × 45 mm,
- wykonane na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mające dobrą ostrość oraz odwzorowujące naturalny kolor skóry,
- obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii,
- pokazywać wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami,
- osoba na zdjęciu powinna być bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, powinna patrzeć na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami
- zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg, o rozmiarze maksymalnie 1MB i w wymiarach 496 pikseli (wysokość) x 354 pikseli (szerokość) lub proporcjonalnie więcej oraz rozdzielczości do 100 dpi.
Dodawanie zdjęć na koncie Ucznia/Rodzica
- Logowanie na witrynę ucznia/rodzica.
- Aby rodzic/uczeń mógł dodać zdjęcie poprzez witrynę internetową powinien zalogować się na stronę dziennika Uonet+,
- Po zalogowaniu należy wybrać w menu bocznym zakładkę: „Dane ucznia”,
- Następnie należy kliknąć na przycisk „Aktualizuj zdjęcie” i wskazać lokalizację pliku z prawidłowo przygotowaną fotografią,
- Dodanie poprawnego formatu zdjęcia informuje komunikatem Zdjęcie zostało wysłane do akceptacji.
Wniosek o wydanie mLegitymacji